kan niet meer inloggen na update in consoles 1 tem 6

Y P yellowpenguin op telenet.be
Wo Feb 6 23:51:43 UTC 2019

Hallo,

ik weet niet precies hoe ik propertjes enkel kernel 4.4.0-142 moet
verwijderen, als ik het met autoremove probeer wilt hij veel meer dan enkel
de packs rondom de juiste kernel weg doen.

Ik probeer eerder in /etc/default/grub de grub_default=0 op 3 te zetten, dat
zou 4.4.0-141 generic moeten zijn, wel hij blijft de .142 booten, alsof een
update-grub niet werkt.

Y P