kan niet meer inloggen na update in consoles 1 tem 6

Y P yellowpenguin op telenet.be
Wo Feb 6 15:31:33 UTC 2019

Hoi,

ik heb een howto gevonden mbt resetten van het paswoord;
ik weet niet of dit voor de v. 16.04.5 lts van toepassing is, vermoed van
wel omdat het over de 16.04.2 gaat...

nuja, ikzelf kan niet in de Advanced Options van Grub (cf. link hierna)
omdat brltty op het ogenblik dat je de computer start, nog niet in actie is...

Dus wil ik vragen of ik op een andere manier ev. via het editen van
/etc/default/grub een Uvbuntu met kernel 4.4.0.141, te weten de vorige en
dus voor de loginproblemen, kan doen starten ?
Toegegeven ik zie niet het verband met de kernel en het inloggen, er zijn
nl. geen xserver packs met de updat meegekomen...
toch kan ik niet rechtstreeks in die laptop inloggen;
wel per ssh zoals nu, vanuit een oudere coputer.

Alvast dank voor wat hulp,

Dit is het document die ik online heb gevonden:

What do I solve :login incorrect” error in Ubuntu 16.04.1? - Quora

Grtjs, Y P