Upstartbericht

Ubuntu ubuntu op b.biep.org
Wo Mrt 1 02:00:04 UTC 2017

Hoi Matthijs,

 > Geen idee hoe je dat kan doen met GRUB, maar waarom niet gewoon een
 > sticker op de laptop plakken (onderkant bijv.) met een korte boodschap
 > en je emailadres?

Dank voor je voorstel.  Dat is zeker een werkbaar idee, maar ik heb die optie in Windows een bericht te laten verschijnen voordat om een inlogwachtwoord gevraagd wordt altijd nuttig gevonden.  Linux moet dat toch ook kunnen bieden?

Waarschijnlijk ten onrechte hoop ik dat de combinatie van een onvermijdbaar bericht dat duidelijk aangeeft dat de computer van iemand anders is, plus het wachtwoord, plus het (naar verwachting) onbekende operating system ontmoedigend zullen werken als iemand in de verzoeking zou komen mijn gevonden computer niet terug te bezorgen.

Een digibete dief kan die sticker er afhalen en de computer doorverkopen als de zijne, maar om dat bericht te verwijderen is kennis nodig.