krijg geen toegang meer per ssh op laptop, terwijl eerder wel ...

Y P yellowpenguin op telenet.be
Zo Okt 4 12:47:50 UTC 2015

Hallo,

On Fri, Oct 02, 2015 at 11:58:13PM +0200, Floris wrote:

> Beste YP,
>
> als je root kan worden op de laptop, dan is het ook mogelijk om de
> log bestanden te bekijken. Wellicht staat hier een aanwijzing in.
>
> Als eerste zal ik kijken in /var/log/messages
> of als je systemd gebruikt
> journalctl _COMM=sshd

Hoe weet je dat het systemd is ? 't is een Ubuntu 14.04 LTS, kersvers
tijdens de maand augustus ge´nstalleerd, naast een Win7 (aparte partitie
wel). Meer weet ik niet.

Is de opdracht die je geeft gewoon in commandline uit te voeren, als ik het
goed begrijp ?

Y P

NB: kan dit pas dinsdag testen, voor dinsdag ben ik niet waar die machines
zijn!!!