Windows 8

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Wo Sep 24 07:20:54 UTC 2014

Op 23-09-14 om 23:02 schreef schamp op antwerpen.be:
> Ik heb het inderdaad over Ubuntu 14.04.1. Met een LiveUSB-stick heb ik
> dadelijk willen installeren.Heel de installatie ging vlot tot en met het
> herstarten. Maar bij het herstarten gaat hij naar de bootsector en stopt
> daar. Bij "boot" is de harde schijf niet terug te vinden.

Probeer eerst op te starten vanaf de LiveUSB-stick, om uit te proberen.
Dus NIET om te installeren. Mogelijk lukt dat alleen met een of meer van
de (boot)opties onder de functietoets F6. Je kunt dan ook controleren of
de LiveUSB-stick geen fouten heeft, en je kunt ook het werkgeheugen van
je computer controleren. En natuurlijk of alles werkt, als het opstarten
is gelukt, geluid, internet, en zo.

Pas dan, als dit alles is gelukt, kun er over denken te gaan
installeren. Installeren zonder al deze controles is erg onvoorzichtig.

Tijdens de installatie worden de bootopties die je met F6 hebt ingesteld
overgenomen in een bestand met de naam /etc/default/grub. Naderhand kan
je hierin nog de nodige wijzigingen aanbrengen, als root, maar dat doe
je alleen als je weet wat je doet, en wat je moet doen als er toch iets
mis gaat.

Veel succes,

Jaap