hulp voor een XP-overstapper

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Vr mei 30 13:30:48 UTC 2014

alain schreef op vr 30-05-2014 om 14:41 [+0200]:

> Hallo
>
> Deze kan misschien ook helpen....lees verder in de tekst
>
> http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/multiboot_systeem_opzetten.html
>
> Groeten
>
> Alain

Hallo Alain, en Milton,

Dit is een zeer interessante website, maar er blijkt uit dat het
probleem niet zo eenvoudig ligt: het is heel goed mogelijk dat de
hal.dll gewoon aanwezig is, in goede staat en op de goede plek, en zo,
maar dat de boot.ini van Windows corrupt is geraakt, bij de installatie
van Ubuntu.
Er staat hoe je de boot.ini kunt herstellen IN WINDOWS, maar dat helpt
hier natuurlijk niet.

Ik denk dat er aan (de indeling van) de harde schijf iets is veranderd,
waardoor de boot.ini niet meer klopt. Hoe nu een goede boot.ini te
verkrijgen lijkt mij nu het probleem.

Misschien kan je (Milton dus) nagaan wat er nu in boot.ini staat, en dit
eventueel met de hand aanpassen aan de nieuwe Windowssituatie?

Jaap