Ubuntu-NL Verzamelmail, Volume 114, Nummer 2

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Za mei 10 14:16:15 UTC 2014

Jan HCC schreef op za 10-05-2014 om 15:06 [+0200]:
> Beste allemaal,
>
> Wie heeft ervaring met Back-up Online (KPN) om dat onder Untuntu te
> laten werken. KPN biedt alleen installatie mogelijkheden voor Windows
> en Mac.
> Sinds kort overgestapt van Windows XP naar Ubuntu, maar onder Ubuntu
> kan ik deze back-up faciliteit niet draaien / installatie programma is
> niet beschikbaar ve Linux-variant.
>
> Wie weet raad?
>
> groet,
>
> Jan

Hallo Jan,

Je schrijft niet waarom je software van KPN wilt gebruiken voor het
maken van een backup. En waarvan? En waarop? Systeem, gegevens, op een
harde schijf of in de "cloud" (elders op een computer). En waarom KPN?

Het is helaas heel gewoon dat software niet voor Linux beschikbaar wordt
gemaakt, hoewel het toch geen probleem zou moeten zijn voor een beetje
programmeur om software te maken die voor meerdere systemen kan worden
gecompileerd. Maar er is vaak wel een open source mogelijkheid
beschikbaar, mits de software voor voldoende mensen interessant is. (zo
is er meer open source software beschikbaar voor Garmin dan voor een
zeker ander merk).

Je zou kunnen kijken op
https://help.ubuntu.com/community/BackupYourSystem
of daar wat staat waar je wat aan hebt.

Kijk ook even hier:
http://www.zdnet.com/canonical-closes-down-ubuntu-one-cloud-file-services-7000027991/

Aan een dienst die niet wordt voortgezet heb je natuurlijk niet veel,
maar er staan vaak suggesties in dit soort berichten, en hier wordt
Dropbox genoemd. Misschien kan je hier vinden wat je zoekt:

https://www.dropbox.com/

En op deze manier kan je verder zoeken. Het is zeker dat je zo doende
wat zult vinden.

En misschien hebben andere lezers op deze lijst een idee :)

Jaap