voorstellen

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Do Mrt 6 12:16:52 UTC 2014

Rony Dewulf schreef op do 06-03-2014 om 09:59 [+0100]:
> dag forum leden
> ik ben nieuw op dit forum en heb van
> uvuntu geen verstand.
> ik weet alleen dat het een linux
> platform is.
> ik hoop me langs deze weg ook te kunnen
> inwijden in ubuntu.
> en de reden hiervoor is dat windows me
> begint te vervelen.
> nu even voorstellen.
> mijn naam is dewulf rony.
> woon achtig in westvlaanderen gemeente
> kortemark belgiŽ.
> ben volledig blind gehuwd met een
> volledig ziende vrouw en heb vier
> [...]
Hallo Rony,

Welkom op dit forum voor Ubuntugebruikers.

Allereerst: het is niet verstandig meer dan nodig persoonlijke gegevens
te vermelden, want deze discussielijst (is eigenlijk geen forum, maar
een mailing-list) is NIET besloten, maar blijkt openbaar te zijn.

Zie http://ubuntu.5.x6.nabble.com/ubuntu-nl-f1680708.html

Ik kan je niet helpen met hoe je als een blind persoon Ubuntu kunt
gebruiken, dat moeten anderen maar doen. Wel kan ik je een tip geven,
hoe je Ubuntu moet gebruiken (via je vrouw?), moet je zelf maar zien:
een handleiding voor Ubuntu 12.04 kan je hier downloaden (kost niets, en
is door de Ubuntu-community gemaakt, dat is: door jou en mij, en vele
anderen. Als je wilt kan je hier dus aan bijdragen, en ook opmerkingen
worden erg gewaardeerd.):

http://ubuntu-manual.org/ ,

en hier is ook een Franse versie te vinden, mocht dat gewenst zijn
(zelfs voor een nieuwere versie van Ubuntu: 13.10).

Een echt, Nederlandstalig, forum vind je hier:

http://forum.ubuntu-nl.org/

Hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen.
Ubuntu, en in het algemeen Linux, is een geweldige ervaring, maar het
eist wat doorzettingsvermogen om daar achter te komen.
Ubuntu heeft het bijkomende voordeel dat je over het algemeen zeer
vriendelijk te woord wordt gestaan. Zie: de Ubuntu Code of Conduct
(gedragsregels). Bij sommige andere distro's kan dat tegenvallen,
helaas.

Je bent niet de oudste op deze discussielijst, maar ja, je zegt zelf dat
je nog maar een jonkie bent :).

Groeten,

Jaap