Kruidvat fotoservice start niet meer op

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Di Jan 22 09:53:44 UTC 2013

Op 21-01-13 22:29, Matthijs ten Kate schreef:

> matthijs op simba:~/kruidvat$ "./Kruidvat fotoservice"
> bash: ./Kruidvat fotoservice: No such file or directory
>
> En dat terwijl die binary toch echt zo heet en ook door bash zelf
> aangevuld wordt als ik op Tab druk.

Mogelijk is het probleem dat er een spatie voorkomt in de naam van de
binary.
Die moet je afvangen door een \ ervoor te zetten, dus: ./Kruidvat\
fotoservice
En natuurlijk ook de " " weglaten.
Lees maar eens iets over "escape characters", of "escape karakters".
Een goede raad is dus om spaties in namen te vermijden, geeft soms
onnodige problemen.

Wat me aan het twijfelen brengt is dat je schrijft dat de naam door tab
automatisch wordt aangevuld.
Maar je kunt het in elk geval proberen.

Ik word er trouwens stapeldol van als de ene persoon onderaan reageert
en de volgende bovenaan, vooral wanneer de berichten waarop wordt
gereageerd nogal lang zijn.

De enige juiste plaats, sinds vele jaren, is onderaan. Hoef je tenminste
niet te zoeken, en kan je reageren nadat je het bericht hebt gelezen.

Ik weet: in sommige kringen wordt het zogenaamde top posting deftig
geacht, maar dat is meestal de zakelijke wereld. Kennelijk leest men
daar de berichten niet waarop wordt gereageerd ...

:)

Jaap