dvb-t stick werkt in 12.04, niet in 12.10

jrlmailing jrlmailing op gmail.com
Vr Jan 11 10:30:15 UTC 2013

Op 11-01-13 10:55, Y P schreef:
> Hallo,
>
> een Ubuntu collega z'n Terratec Cinergy T RC stick (DVB-T stick)
> met vendor- en product-ID  0ccd:0097  werkt prima in Ubuntu 12.04, maar niet
> meer met 12.10, dit op een HP PC;
>
> en een collega van hem heeft exact hetzelfde probleem met een Medion PC ...
> zelfde vaststelling.
>
> Het gebruikte prog is Kaffeine, dit ter info.
>
> Vraag: is er iemand hier die dit ook tegenkomt in 12.10 ?
> is er fundamenteel iets veranderd in 12.10 waardoor dit probleem kan
> ontstaan ?

> [...]

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/TerraTec_Cinergy_T_USB_RC
Uses tuner NXP TDA18218 and AF9015A. Use Kernel-2.6.37 or v4l-dvb git.

Onderstaande is een vertaling vanuit het Engels
http://club.dx.com/forums/forums.dx/threadid.644198

Het heeft een AF9015 chip en een NXP TDA18218 tuner, die op dit moment
niet echt ondersteund in linux. Echter, er zijn een aantal patches om
het te laten werken. Op dit moment heb ik er een gevonden die werkt met
deze compilatie: - De patch is hier te vinden:
https://patchwork.kernel.org/patch/101170/
  - Je kan het van toepassing zijn op code van hier:
http://linuxtv.org/hg/~anttip/af9015/
- Je moet ook dvb-usb-af9015.fw firmwarebestand en exemplaar te
downloaden naar de directory /lib/firmware/
Het kan hier worden gevonden:
http://www.otit.fi/~crope/v4l-dvb/af9015/af9015_firmware_cutter/firmware_files/4.95.0/

U kunt zoeken naar kanalen met:
scan /usr/share/dvb/dvb-t/ uw land > channels.conf
Zorg ervoor dat u dvb-apps pakket geïnstalleerd.
Voor het afspelen vlc werkt goed als ik het te lanceren op de volgende
manier: vlc channels.conf moest ik vlc upgraden naar mpg4a steunen en nu
kan ik vloeiend bekijk alle kanalen

--
Jrl

Linux Registered User # 463601