opstart menu bewerken

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Vr Jan 4 16:27:51 UTC 2013

Op 04-01-13 14:09, René schreef:

> Hallo Ubuntu goeroes.....
>
> Ik heb sinds kort Ubuntu versie 12.4.1 LTS geïnstalleerd op DELL (XPS)
> laptop.
>
> Na een paar oneffenheidjes doet alles het goed, zelfs in slaapstand
> zetten (via dichtdoen van Deksel) werkt nu prima.
>
> Ik heb alleen een opmerking over het opstart menu , waarin je de keuze
> kan maken tussen opstarten met Ubuntu of met Windows 7.
>
> Er valt mij op dat ik opstarten met windows 7 er twee opties daarin
> zijn, maar waar er maar één van werkt.
>
> Nu is mijn vraag , hoe krijg ik de regel uit het opstartmenu
> [...]
Gekopieerd van noobslab.com:

*To install Grub-Customizer in Ubuntu/Linux Mint open Terminal (Press
/Ctrl+Alt+T/) and copy the following commands in the Terminal:*

      * sudo add-apt-repository ppa:danielrichter2007/grub-customizer
      * sudo apt-get update
      * sudo apt-get install grub-customizer

Deze customizer staat niet in de standaard repositories.

Het toevoegen van een ppa (1e regel) is altijd een risico. Je moet in
dit geval Daniel Richter vertrouwen :)

Jaap