opstart menu bewerken

Ronald Schaap schaap op xs4all.nl
Vr Jan 4 14:33:01 UTC 2013

Hoi René,

De nette manier
.

De Grub Customizer downloaden in software beheer.

Daarmee kan je alle instellingen rond de boot (grub) regelen.

Ronald

Van: ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com] Namens René
Verzonden: vrijdag 4 januari 2013 14:09
Aan: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
Onderwerp: opstart menu bewerken

Hallo Ubuntu goeroes
..

Ik heb sinds kort Ubuntu versie 12.4.1 LTS geïnstalleerd op DELL (XPS)
laptop.

Na een paar oneffenheidjes doet alles het goed, zelfs in slaapstand zetten
(via dichtdoen van Deksel) werkt nu prima.

Ik heb alleen een opmerking over het opstart menu , waarin je de keuze kan
maken tussen opstarten met Ubuntu of met Windows 7.

Er valt mij op dat ik opstarten met windows 7 er twee opties daarin zijn,
maar waar er maar één van werkt.

Nu is mijn vraag , hoe krijg ik de regel uit het opstartmenu verwijdert ,
van “opstarten met winows 7” die NIET werkt.

Of beter gezegd, kan je een opstart menu bewerken
. En dan de vraag , welke
stappen moet ik dan nemen, om een opstart menu in bewerking te nemen
?

Ik hoop dat één of jullie goeroes mij hierin kan helpen

Alvast bedankt

Groetjes

René