email programma sylpheed in combinatie met ubuntu 12.04 LTS

René rene.remmelzwaal op planet.nl
Vr Feb 15 09:26:53 UTC 2013

Hallo Ubuntu goeroes

Ik gebruik nu al een klein maandje ubuntu 12.04 LTS en heb deze op een
aparte laptop geïnstalleerd en ben er zeer te spreken over.
Ik heb sinds een paar weken het standaard email programma vervangen door het
email programma Sylpheed.
Dit email programma spreekt mij aan vanwege zijn eenvoud.
Maar wat mij de paar laatste dagen opvalt, dat wanneer ik ergens op een
website een email wil versturen, door op die website op een link te klikken
, om op zo’n manier via het email programma wat je hebt geïnstalleerd een
email te versturen, dat dit niets doet, als ik dus op die bewuste link op
die website klik.
Ik heb dit nog eens geprobeerd op een geheel andere website , maar daar
reageert mijn email programma ook niet op
.
Mijn vraag, wat ben ik vergeten te doen, bij het installeren van Sylpheed
?
Verder is mij ook opgevallen, dat rechtsboven in de werkbalk , als je op het
icoontje v/h envelopje klikt, dat je vandaar uit NIET het email programma
mee activeert
. Er gebeurt dan helemaal niets

 ik moet iedere keer om het
email programma te starten, gebruik maken van de het dock station aan de
linkerkant v/h scherm.
Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen

Alvast bedankt.
Groet,
René