wil graag img maken van Ubuntu op hd

Milton miltonliekwie op zonnet.nl
Za Okt 27 21:03:22 UTC 2012

Hartelijk dank voor de suggesties. Ik heb een andere printer aangesloten,
Canon IP 5000 en die print zonder problemen alle pagina's. De HP laserjet
1010 stopte na de eerste pagina en een kijkje in de afdrukwachtrij zei bezig
met verwerken. Na een half uurtje wachten heb ik de afdrukopdracht
geannuleerd. Ook via de suggestie naar bestand printen en via de terminal
gaf geen resultaat. Jammer want die HP leek me nog in goede staat.
Milton
----- Original Message -----
From: "YP" <yellowpenguin op edpnet.be>
To: "Ubuntu-NL MList" <ubuntu-nl op lists.ubuntu.com>
Sent: Saturday, October 27, 2012 3:50 PM
Subject: wil graag img maken van Ubuntu op hd

Hallo,

graag wil ik de "fabrieks-Ubuntu" dat Asus meegeeft op hun EEE 1225C
correct/zeg maar later bootable, willen recupereren.
De vraag is:
kan ik gewoon met een  sudo dd if=/dev/sda1 of=ubuntu_12.04_eee_1225c.iso
een bootable iso of img maken dat ik bijv. op een stick of DVD zet ?
gaat het zo booten ? of moet ik een count=10 of bijkomende dd opties
meegeven ?

Thanx,

Y)ellow P)enguin