kan je een bootable CD maken van een Ubuntu op (verborgen) disk ?

Y P yellowpenguin op edpnet.be
Ma Okt 22 06:40:56 UTC 2012

Hallo,

daar ik vermoed dat er op de Ubuntu 12.04 van m'n Asus EEE 1225C ook nog
extra drivers zijn meegegevel voor de MGA grafische kaart en de Cedar
chipset, durf ik niet vanaf nul een kersverse 12.04 installeren.

Ik vroeg me af of ik gewoon zonder meer van de dist op /dev/sda1 (die in 1b
type is) een bootable CD kon maken, zodat ik dit niet kwijt geraak ?

(bij het live uitproberen van Cubuntu bleek al dat deze vermoedens gegrond
waren: 't scherm ging in een lagere resolutie, 't scherm was daardoor niet
gevuld).
Tips welkom!

Dank u.

Y P