"Can not update /home/naam/.ICEauthority" , hoe wel?

Johan van Dijk johanvandijk op gmail.com
Ma Mrt 19 17:19:22 UTC 2012

Er zijn een aantal dingen die je kan controleren:

* Je home moet van jou zijn, niet van root of een andere gebruiker.
Dit kan je corrigeren met het volgende commando:
sudo chown -R hein.hein /home/hein

Het bestand zelf moet de rechten 600 hebben (alleen lees/schrijfrechten
voor jou.
Dit kan je corrigeren met het volgende commando:
sudo chmod 0600 /home/hein/.ICEauthority

Hierna opnieuw opstarten.
Evt. kan je via control-alt-F1 in de console komen, als je niet op een
andere manier een terminalvenster kan openen. Met control-alt-F7 kom je
weer in de grafische desktop terecht.

Groeten,
Johan

On Sun, Mar 18, 2012 at 20:01, Hein van Helsdingen <hvanhelsdingen op online.nl