Verzamelmail: Evolution email instellen

jan vanhaaster janvanhaaster op hotmail.com
Zo Jul 1 17:31:23 UTC 2012

L.S.

Ik heb bij kennissen Ubuntu 10.04 geïnstalleerd op een oudere computer, werkt perfect. Dit bevat ook Evolution POP3-email.
Deze persoon heeft geprobeerd in- en uitgaande mail in te stellen (qua mailservers etc) doch op dit moment doet de uitgaan de mail het wel maar hij haalt geen mail op.
Nu ben ik vandaag wezen kijken, en ik kan niets vinden qua instellingen. Alle 'hulp' gaat over hoe je het de eerste keer instelt, doch nergens kan ik iets vinden hoe je b.v. gemaakte fouten kan herstellen.
Vraag is dus: hoe kom ik in de menu waar ik bij Evolution alles kan instellen ?
Lijkt me simpel doch na 1 uur zoeken kan ik nog steeds nergens iets vinden....
Bij voorbaat dank!
Jan