Ubuntu-NL Verzamelmail, Volume 84, Nummer 11

Jaap Woldringh jjhwoldringh op ziggo.nl
Di Nov 22 13:28:23 UTC 2011

jan vanhaaster schreef op di 22-11-2011 om 13:01 [+0000]:
> Mijn beide vragen zijn opgelost, bij Brasero was de optie aanwezig om
> image te branden :) hartelijk dank Vincent Dekker en Jaap Woldringh !
>
> Maar dan nu een volgende vraag die in de buurt ligt: ik heb nu een
> CD-Rom om Ubuntu te kunnen installeren bij wie dat wil (zijn er
> genoeg :) ).
> Echter: stel ik ga naar het buitenland, en wil daar veilig computeren.
> Heb geen computer bij me, wel een USB-stick.
> Wat en hoe qua Ubuntu moet ik op die USB-stick zetten om lokaal te
> kunnen internetten ? Ik wil dan dus ter plaatse of opstarten op iedere
> [...]
Ik hoop dat ik de vraag goed begrijp.
Dan is het antwoord simpel:

Je hebt een USB-stick nodig van 2GB, en installeert daarop Ubuntu via de
optie Systeem>Beheer>Opstartschijf maken (of vergelijkbaar met Unity).
Je hebt niet alle ruimte nodig die op de USB-stick aanwezig is, een
gedeelte van de niet gebruikte ruimte stel je beschikbaar voor gegevens
die je wilt opslaan.

De USB-stick kan je daarna net zo gebruiken als een LiveCD, met dit
verschil dat je er ook op kunt schrijven.

Je moet dus vanaf de USB-stick opstarten, de gebruikte computer moet dus
nieuw genoeg zijn om dit mogelijk te maken.

Wat het buitenland ermee te maken heeft: ? , in het binnenland geldt
precies hetzelfde :)

Ik ben niet zo enthousiast over clouds, maar als je je gegevens in "de
cloud" plaatst, dan heb je die ter beschikking, waar je je ook
bevindt...

Jaap