installed maar nu geen klavier meer Was:Re: een geïnstalleerde Ubuntu 11.04 helemaal niet geïnstalleerd!

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Zo mei 15 12:42:07 UTC 2011

Y P schreef op zo 15-05-2011 om 12:02 [+0200]:
> Hoi,
>
> na wat gepruts in de partitionner is de Natty nu installed!
> maar ... bij herstarten kan je niet meer inloggen, er is gewoon geen
> clavier!!!
> ook niet ctrl+alt+f? dus **totaal onbruikbaar**!!!
> Wat nu ?

>   You can lead a horse to water,
>   but you can't make it drink !
>   <http://www.phrases.org.uk/>

Ik weet helaas niet wat er aan de hand kan zijn, maar wel denk ik te
weten dat Natty nog niet echt rijp is om te gaan installeren.
Op je EEE zal je er mogelijk geen last van hebben (mijn Acer netbook
doet het goed), maar, als voorbeeld, kan ik op mijn computers met
NVidia-kaarten niet (out of the box) Unity draaien, omdat Unity
3D-versnelling eist, en de OS driver geen 3D-versnelling kent. Maar ook
na installeren ven de driver van de fabriek werkt het niet.
Verder blijkt (op mijn netbook) Unity maar heel beperkt te zijn. Volgens
velen ook buggy, maar daar heb ik niets van gemerkt.
Kies je Ubuntu Classic, dan krijg je de gewone Gnome desktop, en daar is
voor zover ik kan nagaan, niets mis mee.

Ik raad je dan ook aan om Natty Natty te laten, en 10.04.2 LTS te
installeren :)

Dat is wat ik je eigenlijk wilde voorstellen,

Jaap