Ubuntu-NL Verzamelmail, Volume 75, Nummer 29

Cees Binkhorst ceesbink op xs4all.nl
Za Feb 26 13:15:36 UTC 2011

Hoi Gerrit,

Kijk dat geeft een duidelijk punt voor aandacht.

Je kunt in Synaptic (Menu: File/History) zien op welke datum welke
packages het laatst op je laptop zijn geïnstalleerd (zie de 'Commit Log').
Je kunt dat dan ook verifieren met je desktop, zijn er verschillen? Of
zijn die packages helemaal niet, of gedeeltelijk, op je desktop
geïnstalleerd)

Als er géén verschillen zijn heeft 'waarschijnlijk' één van die packages
iets bewerkstelligd op je laptop dat dit resultaat geeft.

Wellicht handig om dan aan te geven welke packages op welke datum in die
laatste batch zitten?

Als er wel verschillen zijn met je desktop zou ik het ook aangeven. Het
kan immers óók zijn dat je andere software op je desktop hebt, en dan
wordt die (uiteraard) anders ge-update.

Dan kan worden nagekeken of die info 'een oorzaak' bevatten.

Wat zijn de saillante verschillen tussen je laptop en desktop
(processor, 32/64 bit, andere versie Ubuntu, etc.)?

Groet / Cees