Fwd: 10.04 heeft geen internet na update

Gerrit de Jong gerrit op gyas.nl
Do Feb 17 22:52:03 UTC 2011

Hallo Yellow Pinguin, Jack en anderen

Het lijkl een schot in de roos. Wat erin zit is een Broadcom Netlink
BCM5787m Gigabit Ethernet  en een Broadcom bcm4311 802.11b/g WLAN
Met ifconfig zag ik wel iets wat lijkt op een lan en een internet adres voor
mijn computer.
Met SSH inloggen tusen twee computers moet dacht ik met een cross kabel. Die
heb ik helaas niet. (Ga binnenkort maar eens proberen of ik een heus netwerk
kan aanleggen :)
Met lsmod vond ik niets wat leek op ethernet of WLAN of Broadcom.

Nu de hamvraag; wat moet ik doen om dit weer op te lossen?

Als ik het goed begrijp krijg ik straks dus niet dit probleem ook ook op
mijn desktop.

Voor Jack; Updates overslaan is soms een betere keuze.
Ik wil 10.04 blijven gebruiken omdat ik Cinelerra video editor wil
gebruiken. Deze schijnt zeer slecht te werken op 10.10
Niettemin bedankt voor je advies, want in de meeste gevallen heb jij gelijk.

Met vriendelijke groeten, Gerrit