Dubbel mail...

Mark Haanen i18n op haanen.net
Di Sep 28 07:29:03 UTC 2010

Op dinsdag 28-09-2010 om 08:38 uur [tijdzone +0200], schreef Willem
Bosma:
> Hoi allemaal,
>
> Wanneer ik mail heb ontvangen in Ubuntu 10.04 (in Mozilla Thunderbird)
> blijft de mail kennelijk staan op de server van Ziggo...
> In het geval dat ik later opstart in Windows 7 komt alle mail nog een
> keer binnen. Ook hier gebruik ik Mozilla Thunderbird!
> Andersom is dit niet het geval, de mail ontvangen in Windows 7 komt
> naderhand niet binnen in Ubuntu.
> Wie heeft hier een verklaring voor en wat moet ik wijzigen om dubbele
> mail te voorkomen?
>
> Met vr.gr,
>
> Willem Bosma

Heb zelf geen Thunderbird, maar dit klinkt eerder als een verschil in
POP3-instellingen. Heb je in Ubuntu in je account-instellingen het
vinkje bij "mail bewaren op server" aanstaan (of juist het vinkje "mail
na ophalen op server verwijderen" uitstaan), terwijl in de
Windows-versie de instelling tegenovergesteld is?

In mijn ervaring houden de standaardinstellingen van programma's in
Linux meer rekening met het voorkomen van andere installaties...

Groet,
Mark