Amarok en mp3 onder Gnome

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Ma Sep 27 15:04:55 UTC 2010


Op maandag 27-09-2010 om 16:53 uur [tijdzone +0200], schreef Peter
Klaassen:
> Op maandag 27-09-2010 om 16:13 uur [tijdzone +0200], schreef Jaap
> Woldringh:
> > Op maandag 27-09-2010 om 15:55 uur [tijdzone +0200], schreef Peter
> > Klaassen:
> > > Jaap en anderen,
> > > 
> > > De Ubuntu restricted extra's en die van Kubuntu zijn met elkaar in
> > > conflict.
> > > Als je die van Kubuntu installeert op Ubuntu, doet geen van de Gnome
> > > spelers het meer v.w.b. mp3, en visa versa.
> > > Misschien ook wel met flash, maar dta heb ik niet getest.
> > > Ik ga dus maar afspelen op Rhythmbox en bestanden bijwerken met Amarok.
> > > 
> > > -- 
> > > m.vr.gr.
> > > Peter Klaassen
> > > Ubuntu 10.4 LL LTS 32 BITS
> > > 
> > > 
> > Hallo Peter,
> > 
> > Ik heb die extras allebei op mijn computer, en geen problemen.
> > Ik ben ook erg verbaasd over al die problemen die je tegenkomt.
> > 
> > Voor de volledigheid: ik heb Ubuntu geïnstalleerd, en daarnaast ook een
> > aantal KDE-programma's. KStars en nog wat andere, om die ernaast te
> > hebben bij het vertalen. De (aparte) /home-partitie heb ik laten
> > bestaan, zodat alle oude instellingen nog aanwezig zijn.
> > 
> > Geen problemen, en dat is ook de reden dat ik steeds mijn mond
> > (bijna :( ) vol tanden heb (en op elkaar geplakt) bij al die vragen van
> > jou.
> > 
> > Ik kan een ding bedenken:
> > 
> > Je hebt je vorige .kde bewaard, en die gebruik je nu om je instellingen
> > te herstellen. Ik denk dat daarmee allerlei conflictsituaties zijn
> > ontstaan.
> > 
> > Bij het herinstalleren kan je, denk ik, kiezen uit twee mogelijkheden:
> > 
> > Je oude instellingen bewaren. Gewoon je /home-partitie laten bestaan
> > (NIET formatteren), of
> > Je /home-partitie formatteren (BACKUP van je kostbare bestanden maken!)
> > en alle instellingen helemaal opnieuw doen.
> > 
> > Kennelijk heb je voor een tussenweg gekozen, die je nu wat hoofdpijn
> > bezorgt.
> 
> Jaap,
> 
> Eerst had ik de oude \home laten bestaan maar kreeg ik allerlei fouten
> in de presentatie van Nautilus. Bovendien was /home in fstab niet
> gekoppeld, wat ik wel had opgegeven.
> 
> Ik heb je laatste optie als laatste uitgevoerd. Een volledig nieuwe
> Gnome installatie en een schone \home en bestanden terug gezet.
> 
> Toen ik echter, ik denk, Krusader installeerde had mijn /home/.kde
> opeens root als eigenaar en werkten de KDE programma's geen van allen
> naar behoren. Na een chown -R peter:peter .kde was alles weer in orde.
> 
> Alles werkt dus prima alleen is er dus een conflict tussen de beide
> restricted extra's schijnt het.
> 
> Ik heb nog wel de medibuntu repository toegevoegd. Misschien zit daar
> het probleem?
> 
> 
> -- 
> m.vr.gr.
> Peter Klaassen
> Ubuntu 10.4 LL LTS 32 BITS
> 
> 

:)

Mijn tandjes zitten vastgeplakt.
Geen idee. Ik vind dat je echt ongewoon veel problemen hebt.

Nog een ideetje: je hebt 64-bits en 32 bits-installaties gedaan.
Mogelijk dat resten van de ene nu bij de andere inbreken.

Ik zou echt verbaasd zijn (ik ben het eigenlijk al) als medibuntu hier
een rol in speelt: medibuntu is voor zover ik weet, net als de andere
*buntu's, gelijk aan Ubuntu, maar met een andere pakketkeuze.

Jaap





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst