Kan de vereiste mappen niet aanmaken /home/naam/desktop

Dieter diinniid op gmail.com
Vr Sep 10 19:19:40 UTC 2010

Op vrijdag 10-09-2010 om 00:42 uur [tijdzone +0200], schreef Hein van
Helsdingen:

> Ik weet van de Recovery mode die gebruikt kan worden als je in het Bios
> de besturingssystemen (op de verschillende partities) ziet, en ik kan
> via de keuze "root" een commandline/console te voorschijn halen.
> Maar dan? Is het mogelijk via de commandline de /home/sudonaam thuismap
> weer voldoende rechten te geven zodat het startprogramma weer de desktop
> van de sudo-afdeling kan binnen komen?

O ja, wat ik nog vergat. Je hebt in Grub nog een aantal versies staan.
Je hebt de recovery dan niet nodig. Eentje zal er toch nog wel gewoon
opstarten?

Groet, Dieter.