Kan de vereiste mappen niet aanmaken /home/naam/desktop
Dieter
diinniid op gmail.com
Vr Sep 10 19:03:49 UTC 2010
Op vrijdag 10-09-2010 om 00:42 uur [tijdzone +0200], schreef Hein van
Helsdingen:
> Ik veronderstel dat deze drie berichten er zijn omdat ik bijna alle
> rechten heb ontnomen aan de grote map /home/sudonaam , waardoor het
> opstartprogramma geen contact kan maken met de benodigde bestanden.
> a. Klopt dit?
> Ik weet van de Recovery mode die gebruikt kan worden als je in het Bios
> de besturingssystemen (op de verschillende partities) ziet, en ik kan
> via de keuze "root" een commandline/console te voorschijn halen.
> Maar dan? Is het mogelijk via de commandline de /home/sudonaam thuismap
> weer voldoende rechten te geven zodat het startprogramma weer de desktop
> van de sudo-afdeling kan binnen komen?
Als je de gewone hein-home map nog kunt openen, dan kun je in een
terminal sudo nautilus ingeven en alle rechten gewoon grafisch
veranderen zoveel je wilt.
Maar ik weet niet of het klopt dat het opstartprogramma niet de
benodigde bestanden kan benaderen omdat je de meeste rechten eraf hebt
gehaald. Je kunt het op deze manier wel even gemakkelijk controleren.
Groet, Dieter.
------------- volgend deel ------------
Een niet-tekst bijlage is gescrubt...
Naam: signature.asc
Type: application/pgp-signature
Grootte: 198 bytes
Omschrijving: Dit berichtdeel is digitaal ondertekend
URL : <https://lists.ubuntu.com/archives/ubuntu-nl/attachments/20100910/7bdfa445/attachment.sig>
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst