username and passwoord

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Di Sep 7 12:34:05 UTC 2010

Op vrijdag 03-09-2010 om 15:39 uur [tijdzone +0200], schreef ro-esp:
> nu we het daar toch over hebben: hoe installeer ik een tweede account
> (?)?  gewoon met een simpel wachtwoord voor als er anderen dan ik op
> mijn compu werken

Als je enkel even iemand anders op je PC wil laten werken, kan je na in
te loggen in het sessie-menu (de "power" knop helemaal rechts bovenaan)
de optie "Gastsessie" kiezen.  Dan wordt er een tijdelijke account
aangemaakt, en nadat de gebruiker gedaan heeft wordt die ook weer
volledig opgekuist (alle bestanden en instellingen worden weer
verwijderd).

Dit is dus niet nuttig als de bestanden van die personen moeten blijven
staan (vb. een huisgenoot), maar wel als je eens een keer iemand iets
wil laten doen op je PC zonder het risico te lopen dat die jouw
instellingen en documenten om zeep helpt.

--
Jan Claeys