computer stopt plotseling; welk logbestand?

Peter van Arkel p.vanarkel op gmail.com
Di Sep 7 10:20:56 UTC 2010

On Tue, 07 Sep 2010, H. van Dijk wrote:

> Hallo iedereen,
>
> Ik heb 10.04 geïnstalleerd op een oude pc (372 Mb werkgeh.)
> Het is een paar keer voorgekomen dat het beeld plotseling verdwijnt, dat
> er kort wat (niet verontrustende) regels verschijnen die je ook bij het
> opstarten of uitzetten van de pc ziet en dat er daarna verticale witte
> strepen op een zwart scherm verschijnen waarbij de pc niet meer reageert
> op de muis of het toetsenbord.
>
> Hoe kan ik dit probleem analyseren? Hardware of software? Welk
> log-bestand en waar moet ik op letten?

Het lijkt er op dat je videokaart het niet trekt/niet meer in orde is, als ik het probleem zo hoor.
Je zou eens kijken kijken in je logfile /var/log/syslog en /var/log/dmesg of je
daar meldingen voorbij ziet komen.

--
Peter van Arkel
 T: +31 623988844                       | p.vanarkel op gmail.com