flac2mp3.sh-vraag

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Ma Sep 6 13:59:26 UTC 2010

Op maandag 06-09-2010 om 14:51 uur [tijdzone +0200], schreef Y P:
> Hoi Jaap;
> ik heb het gisterenavond laat kunnen oplossen :

> Precies ! maar ik mocht er eender wat in zetten, 't werkte niet, allez 't
> werkte wel maar altijd in 128.

> Ik heb eerst gedacht dat het probleem daar zat, maar 't was in de lame_opts var.

> Ik heb gewoon -V 2 en het --vbr-new param gewist,
> enkel " -b 320 " erin gelaten,
> en het werkt nu!
>
> Ik weet niet waarom die --vbr-new of -V 2 de script het -b param
> verhinderde, ik heb ook geprobeerd met --vbr-new -V 2 achteraan -b XXX en
> dan werkte het nog altijd niet.

> [...]
Goed.
Eind goed al goed.

Hoop dat die audiokwaliteit werkelijk zo goed is als je verwacht.

Die vbr betekent variable bitrate, en -new slaat op een nieuw algoritme
daarvoor. Er is ook een -old versie, die wat langzamer is, misschien kan
je die ook proberen. In elk geval heeft die met het variƫren van de
bitrate te maken, zoals je ontdekte.

Over de optie -V staat in man lame dit:

       -V n   0 <= n <= 9
              Enable  VBR  (Variable  BitRate)  and specifies the value
of VBR
              quality (default = 4).  0 = highest quality.

Misschien moet je -V 0 proberen, voor de hoogste kwaliteit. Heeft dus
ook al te maken met de bitrate, en als -V 2 is ingesteld, heeft een
hoogste bitrate mogelijk geen zin.

OK
Gefeliciteerd :)

Jaap