USB GPS muis

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Sep 2 18:30:58 UTC 2010


On Thu, 02 Sep 2010 20:17:34 +0200, Henkie wrote:

> Hallo allemaal
> Heeft er ooit iemand een USB GPS muis op ubuntu aan het draaien gehad ?
> Hoe installeer je die?
> Onder wine gebruik ik GARMIN, een microsoft window applicatie. Daarna
> heb ik het transformatie programmatje (usb naar serieel) ook onder wine
> geinstaleerd.
> Tot zo ver geen fouten.
> Garmin draait goed, maar kan geen GPS commport vinden. Bij het
> aansluiten van de usbmuis komt er een "ttyUSB0" bij onder /dev. Hoe
> verder ?
> 
> Gr
> Henk

In het algemeen wordt de deamon gpsd gebruikt voor het verwerken van gps 
data naar een standaard interface die dan door gebruikersprogramma's 
benaderd kan worden. Bij gpsd worden meestal ook enkele kleine 
demonstatieprogramma's geïnstalleerd waarmee je kunt testen of het 
allemaal goed werkt. Een daarvan is xgps waarmee je grafisch kunt zien 
welke satellieten worden waargenomen en wat je positie is. Gpsd werkt 
niet met alle gps-receivers, maar meestal wel.

Aart





Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst