USB GPS muis
Aart Koelewijn
aart op mtack.xs4all.nl
Do Sep 2 18:30:58 UTC 2010
On Thu, 02 Sep 2010 20:17:34 +0200, Henkie wrote:
> Hallo allemaal
> Heeft er ooit iemand een USB GPS muis op ubuntu aan het draaien gehad ?
> Hoe installeer je die?
> Onder wine gebruik ik GARMIN, een microsoft window applicatie. Daarna
> heb ik het transformatie programmatje (usb naar serieel) ook onder wine
> geinstaleerd.
> Tot zo ver geen fouten.
> Garmin draait goed, maar kan geen GPS commport vinden. Bij het
> aansluiten van de usbmuis komt er een "ttyUSB0" bij onder /dev. Hoe
> verder ?
>
> Gr
> Henk
In het algemeen wordt de deamon gpsd gebruikt voor het verwerken van gps
data naar een standaard interface die dan door gebruikersprogramma's
benaderd kan worden. Bij gpsd worden meestal ook enkele kleine
demonstatieprogramma's geïnstalleerd waarmee je kunt testen of het
allemaal goed werkt. Een daarvan is xgps waarmee je grafisch kunt zien
welke satellieten worden waargenomen en wat je positie is. Gpsd werkt
niet met alle gps-receivers, maar meestal wel.
Aart
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst