Fwd: Schijf niet benaderbaar

henk bovenkerk henkbovenkerk op gmail.com
Wo Sep 1 14:07:37 UTC 2010

---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: henk bovenkerk <henkbovenkerk op gmail.com>
Datum: 30 augustus 2010 23:23
Onderwerp: Re: Schijf niet benaderbaar
Aan: Vincent van Adrighem <adrighem op gnome.org>

dank je wel voor je antwoord Vincent,
Het probleem is eigenlijk niet WAT ik zou moeten doen, maar HOE ik dat moet
doen.
Dat kan ik nergens vinden , ik ben een leek en kan niets met het feit dat ik
zou moeten formatteren als ik nergens kan vinden hoe de commandoś daarvan
luiden en hoe ik die moet ingeven,
Bij disk utility vind ik als ik single flash reader aantik: create file
system.
Ik moet dan label: invullen, maar ik weet niet wat ik dan moet invullen
bij type weet ik niet wat ik daar moet invullen en ik weet ook niet of ik
het hokje bij encrypt underlying device moet aanvinken.
Dit bedoel ik nu als ik vind dat voor beginners de basis handelingen nergens
beschreven zijn en met alle respect: het is natuurlijk heel fijn dat er een
ubuntufamilie is die overal een antwoord op kan geven maar het is wel heel
omslachtig en het juiste antwoord is zoals je ziet ook zo maar niet te
krijgen omdat beantwoorders er van uitgaan dat
iedereen die vragen stelt al verregaand op de hoogte is van hoe linux cq
ubuntu werkt.
Een leerboek met een systematische opbouw van de handelingen met
bijbehorende commandoś zou heel wat makkelijker zijn, maar zolang dat er
niet is zijn mijn -voor de professionele linux/ubuntu gebruiker- triviale
probleemjes nog niet 1,2,3, opgelost.

groeten
Henk Bovenkerk

Op 29 augustus 2010 14:30 schreef Vincent van Adrighem
<adrighem op gnome.org>het volgende: