schijfgereedschap

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Di Okt 19 04:07:07 UTC 2010

Jaap Woldringh schreef op zo 17-10-2010 om 20:46 [+0200]:
> Ik ben niet degene die (waarschijnlijk) Disk Utility in
> schijfgereedschap (MOET aan elkaar geschreven!!!) heeft vertaald, maar
> ik vind deze vertaling maar zozo. Echt een gereedschap vind ik het
> niet, al kan je er de schijf wel mee formatteren. Voornaamste nut (wat
> mij betreft) is de mogelijkheid op tijd te kunnen constateren dat je
> harde schijf het gaat opgeven.

Je kan er een hoop meer mee dan dat, zoals bijvoorbeeld een RAID
opzetten, of de schijven op een *andere* computer aanpassen.  Naast het
maken, verwijderen en formatteren van partities uiteraard.

Als lid van het GParted project kan ik zeggen dat beide projecten
momenteel dingen kunnen die het andere niet heeft, en ze dus ondanks een
gedeeltelijke overlap ook gedeeltelijk complementair zijn.

--
Jan Claeys