crontab jobs

Peter Klaassen peterklaassen op quicknet.nl
Do Okt 28 10:44:15 BST 2010

Op donderdag 28-10-2010 om 11:33 uur [tijdzone +0200], schreef Rachid:
> Programma's schrijven standaard hun meldingen naar stdout.
> En foutmeldingen naar stderr.
>

> Als je doet: streamripper > output.txt zullen alleen de meldingen van
> stdout worden doorgestuurd naar output.txt.
> Omdat je ook graag de foutmeldingen wilt zien zeg je dat alles van
> stderr naar stdout moet worden gestuurd.
>

> Met > zal elke keer het bestand output.txt overschreven worden. Dus
> zie je alleen de meldingen van de laatste keer. Zelf doe ik vaak >>,
> want dan wordt de uitvoer onderaan het bestand toegevoegd (dit is
> gewoon persoonlijke voorkeur).

> [...]
Rachid en anderen,

Ik ben eruit. gewoon een typefout in de duur van het proces.
In plaats van -l 3600 schreef ik l-3600.

Rachid de tijdsindeling van de crontab is wel ok.
Namelijk van maandag t/m zaterdag dagelijks om 18:00 uur gedurende 1
uur.

de gehele juiste regel is dus:
0 18 * * 1-6 streamripper http://schagenfm.serveftp.com:8000 -l 3600

bedankt voor jullie support.