Waarschuwing; mogelijk verdwijnen NetworkManager applet

Hein van Helsdingen hvanhelsdingen op online.nl
Do Okt 7 19:39:33 UTC 2010

Beste mensen.

Waarschuwing:
De applet/pictogram van de NetworkManager op de bovenste balk laat zien
of je online bent, of offline bent met de computer. En deze is
gekoppeld aan het applet/pictogram Mededelingen.  Op mijn computer
verdween het applet van de NetworkManager toen ik in
Opstart-toepassingen een groot aantal processen had weggevinkt
( Systeem, Voorkeuren, Opstart-toepassingen).  En in mijn geval had de
computer geen internetcontact meer.
Pas nadat ik enkele processen in Opstart-toepassingen weer had
aangevinkt kwam het Network-applet  weer te voorschijn. (En was er weer
zichtbaar of de computer op internet zat of niet.)
 Op 6 juni 2010 op deze E-lijst leek dit onderwerp afgerond.
 Op  13 Jul 2010 21:36:01 +0200 was dit onderwerp er misschien ook al in
de ubuntu-nl-E-list-ubuntu-com ; Subject: Re: networkmanager Ubuntu
10.04, ip-adres wijzigen, maar geen rootrechten.  En is er een bug
gemeld bij Gnome.org begrijp ik.

groeten van Hein.

Hoe.bunt.U?