kan elke AMD-processor en ATI grafische kaart ?

Mark Haanen i18n op haanen.net
Do Okt 21 16:42:04 BST 2010

Op donderdag 21-10-2010 om 17:08 uur [tijdzone +0200], schreef grumman:
> Enige "minpunt" aan deze configuratie is da grafische kaart,
> traditioneel is Nvidia iets beter met drivers voor Linux, de rest van
> het systeem zou normaalgezien geen probleem mogen opleveren (op het
> eerste zicht).

Traditioneel heb je inderdaad gelijk, maar tegenwoordig ben je ook voor
ATI kaarten niet meer afhankelijk van open source alternatieve drivers.
ATI brengt de Catalyst Driver rechtstreeks voor Linux uit, en via
10.04LTS wordt 'ie automatisch aangeboden. Ik draai zelf sinds kort een
Athlon x3 op een mobo met onboard ATI Radeon HD 4250 en dat werkt
vlekkeloos.