schijfgereedschap

Dieter diinniid op gmail.com
Ma Okt 18 21:50:47 BST 2010

Jaap Woldringh schreef op ma 18-10-2010 om 11:14 [+0200]:

> Ga maar eens Googlen of Yahooen op de tekst samengestelde woorden aan
> elkaar, mogelijk dat je enigszins verbaasd zult zijn.

Er zijn een aantal leuke regels te vinden om een 'juiste' samenstelling
te maken. Edoch, Jaap, er bestaat geen dwang tot samenstelling anders
hadden we in het Nederlands geen spaties meer.

> hoewel de Nederlanders hun partij aardig hebben meegeblazen op het
> gebied van de wereldhandel, afgelopen eeuwen.

Waarom je dit erbij haalt weet ik niet. Want de meest winstgevende
handel was de slavenhandel. Door Nederlanders werden in acht jaar tijd
40.000 slaven van Afrika naar BraziliŽ gebracht. En daarna begon pas
goed de transitie handel op Curacao.
Beter is om daar niet aan te denken, anders blijven Nederlanders vast
niet de gelukkigste mensen ter wereld tot ver buiten het universum.

Ik laat het hier ook maar bij :-).

Fijne avond nog, Dieter.