NetworkManager applet verdwenen, geen internet meer!

Mark Veenstra belgie op markinthedark.nl
Di Okt 5 06:08:09 UTC 2010

On di, 2010-10-05 at 02:34 +0200, Hein van Helsdingen wrote:
> Beste mensen,
>
> Gisteren verdween zo maar het NetworkManager applet! Onverwachts.  Het
> zat vast aan een mededelingsicoon/applet.  Nu doet internet het niet
> meer.  Ik kon er niet achter komen wat het commando is om een
> internetverbinding te maken. (Om daarna proberen deze te koppelen aan
> dat mededelingsapplet.)
>
> Alles draait op een 10.04. (Die afkomt van een 9.04.)
> Wie weet hoe ik weer op internet kan komen?
>
> Groeten van Hein.
>
> Hoe.bunt.U?

Hein,

Wanneer NetworkManager wegvalt kun je deze als het goed is ook weer
starten door een terminal vernster te openen en daar in te typen:
$ sudo NetworkManager

Bekijk verder eens je systeemlogboek voor eventuele foutmeldingen.

Mark