Genealogie > Gramps...

Willem Bosma sinopel op home.nl
Ma Okt 4 15:44:30 UTC 2010

Op 04-10-10 13:03, Jaap Woldringh schreef:
> Op zaterdag 02-10-2010 om 19:58 uur [tijdzone +0200], schreef Willem
> Bosma:

> Ik heb deze discussie even doorgestuurd aan de in een vorig antwoord
> vermelde persoon, en ik wil even zijn antwoord hier laten volgen:
>
> ====
> ik draai inderdaad naar volle tevredenheid Aldfaer onder Ubuntu. Het is
> even wennen met die pijlaanwijzer, maar dan loopt het net zo als bij
> mijn Aldfaer onder Windows7 (soms zelfs beter ...)
> Die meneer had gewoon even een GEDCOM-bestand van zijn Aldfaer-bestand
> [...]
Hallo Jaap,

Met alle respect voor de "Aldfaer" persoon die hier op antwoorde en met
veel dank aan jou Jaap voor de genomen moeite om dit nader uit te
zoeken, moet ik je toch zeggen dat datgene wat betreffende persoon
schrijft m.b.t tot het overbrengen van de *foto's per "GEDCOM"*, per
definitie niet mogelijk is. Met het inbrengen van een kleine 11000
personen in mijn stamboom, e.e.a. binnen "Aldfaer" mag je gevoeglijk
aannemen dat ik goed op de hoogte ben v.w.b. de mogelijkheden van
"Aldfaer"in de éne- en het gebruik van "Gedcom" in de andere plaats.
Alle foto's staan in een afzonderlijke map. Voor het overige is het
gebruik van *"GEDCOM"*, binnen het begrip "genealogie" een
vanzelfsprekende zaak. Je zult  begrijpen dat ik géén 11000 mensen qua
tekst met de hand opnieuw heb ingevoerd in *"GRAMPS"*
Met andere woorden: *"GEDCOM"* neemt de tekst mee en géén plaatjes. (Het
is, voor zover ik het mij herinner, een *"standaard database binnen de
genealogie"* welke ontworpen is binnen de kring van de Mormonen)
Zo breng ik ook regelmatig m.b.v. een *"GEDCOM"* mijn gegevens naar mijn
stamboom binnen Genealogie Online... Ook dan gaan de foto's  niet
automatisch mee!  Zie onderstaand adres hiervoor:

http://www.genealogieonline.nl/bosma-stamboom/?gw=em&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=aanknopingspunten

'k Blijf tot op heden bij de vaststelling dat ik m.b.t. de kwaliteit
véél moet inleveren om met "Aldfaer" binnen UBUNTU te werken. Let wel:
e.e.a. op basis van mijn eigen ervaring hiermee!
V.w.b. overige programma's heb ik het gebruik van "Wine" nog niet getest!

Nogmaals heel veel dank voor de genomen moeite en met een vriendelijke
groet,

Willem Bosma