Exim4 configureren voor uitgaande mail

Mark Veenstra belgie op markinthedark.nl
Wo Okt 6 11:03:22 BST 2010

Harold,

Bedankt in ieder geval tot dusver. Ik weet dan ook bijna zeker dat het niet
aan de config ligt, maar misschien bij Telenet. Heb
zojuist van een bekende nog een SMTP server gekregen met een login erbij.
Deze zou in ieder geval alles moeten toestaan.
Deze zal ik ook eens testen, kijken of dat werkt. Mocht dit werken laat ik
het weten.

Mocht iemand nog aanvullingen hebben of toch fouten zien in de combinatie
met Telenet, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Mark

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com
[mailto:ubuntu-nl-bounces op lists.ubuntu.com] Namens Harold de Bruijn
Verzonden: woensdag 6 oktober 2010 8:58
Aan: ubuntu-nl op lists.ubuntu.com
Onderwerp: Re: Exim4 configureren voor uitgaande mail

> Harold,
>
> Dat zou ik graag testen, maar me site draait bij Hosting2GO en die
> hebben geen SMTP server. Je moet dan die van je provider gebruiken. Dat
> doe ik dus ook voor al mijn mail.
>
> Dit doe ik tevens ook voor mails voor mijn werk als ik thuis zit. Kan ik
> dan niet aannemen dat in feite ik de server zou moeten kunnen gebruiken
> als smarthost? Want Telenet handelt deze berichten gewoon af.
>
> Mark

Beste Mark,

Zover ik kan bepalen doe je niets fout in je exim config, wordt de mail
afgeleverd bij de smarthost en komt vervolgens niet verder of in
iedergeval niet in jouw inbox terecht.

Ik heb hier geen verdere oplossing voor, buiten contact opnemen met telenet.
Misschien dat iemand anders op de lijst nog een idee heeft ?

Met vriendelijke groet,

Harold de Bruijn