upgrade: zelfde probleem als ... maar met kernel modules ditmaal
Aart Koelewijn
aart op mtack.xs4all.nl
Zo mei 16 19:00:09 UTC 2010
On Sun, 16 May 2010 19:14:46 +0200, Y P wrote:
>
> Dus : of willen ze geen rekening houden met users op zoek naar
> stabiliteit en moeten ze die of naar Debian doorverwijzen of geen lts
> meer publiceren, of moeten ze die lts even goed koesteren als de
> intermediate distro, want anders wil ik het nut en bestaansreden voor de
> LTS kennen ?
Ik denk dat een onoverkomelijk probleem is, dat een LTS -> LTS upgrade op
veel minder computers is getest dan b.v. de 9.10 -> 10.4 upgrade. Veel
gebruikers van 9.10 zullen al toen de alpha en beta versies van 10.4
uitkwamen, deze zijn gaan proberen en zullen de daarbij gevonden bugs
hebben gerapporteerd. Gebruikers van een LTS versie zijn juist de
gebruikers die niet geïnteresseerd zijn in alpha of beta produkten, die
willen meteen een stabiele versie en wachten dus met de upgrade tot de
definitieve versie er is. De echte vuurproef voor de LTS -> LTS upgrade
komt daardoor onvermijdelijk pas nu het uitbrengen van de definitieve
versie en de kans dat pas na de release bugs bij die upgrade worden
gevonden is daardoor relatief groot. Het lijkt me daarom verstandig wat
geduld te hebben voor je een dergelijke upgrade uitvoert.
Dat geduld heb ik zelfs voor de 9.10 -> 10.4 upgrade. Een laptop waarvoor
het niet zo erg is als hij een tijdje niet werkt heb ik al geupgrade,
overigens zonder problemen. Maar met mijn server/desktop die als het even
kan 24/7 moet werken wacht ik nog even.
Aart
Meer informatie over de Ubuntu-NL
maillijst