Fwd: 10.04 - eerste indruk

Ann Van Roy ann.van.roy op annetanne.be
Za mei 1 15:05:45 UTC 2010


>>>> maar ik kan windows niet meer starten bij het
>>>> opstarten...klaarblijkelijk was dit op het laatste moment nog een bug.
>>>>          
>>>
> Heb precies hetzelfde probleem met Ubuntu naast Windows7.
> Ik denk erover om eerst Windows en dan Ubuntu overnieuw te installeren,
>    

Ik heb hier Ubuntu 10.04 in dual-boot met Vista, fresh install.  Geen 
enkel probleem om Windows te starten.
Ik had vooraf over het probleem gelezen, (maar dat ging nog om een 
beta), en daar werd gezegd dat wanneer het voorkwam het zou moeten 
volstaan om de update-manager een keer te draaien, en dan rebooten...

Overigens: Ubuntu 9.1 was voor mij de allereerste Linux-distro sinds 
heel erg lang waarbij ik geen enkel geluidsprobleem had (alleen bij mijn 
allereerste Linux-avontuur, toen nog met een SuSE-versie 6 of 7 was dat 
ook het geval - sindsdien was het bij elke distro die ik probeerde 
hommeles - dat is overigens de reden geweest dat ik op een bepaald 
ogenblik een tijdje afgehaakt was.)

Maar nu ik 10.04 heb geinstalleerd merk ik, dat het met 9.1 nog niet 
helemaal optimaal was, want eigenlijk net een tikkeltje te stil om 
altijd aangenaam te zijn.
(OK, omdat ik de Gnome-desktop gebruik, maar met Amarok, had ik even een 
probleempje, maar dat was binnen no-time - en dat wil met mijn non-geeky 
hersenen wel wat zeggen - opgelost.)

Mijn computergebruik is ook behoorlijk non-geeky, dus het geluid is voor 
mij in de loop van de jaren zowat de ultieme test van elke distro die ik 
probeer, en ik ben dus allang tevreden ;-).

Ann




Meer informatie over de Ubuntu-NL maillijst