Firewllprogramma

Dieter diinniid op gmail.com
Ma mei 10 18:34:56 BST 2010

Op maandag 10-05-2010 om 16:38 uur [tijdzone +0200], schreef
erkanlinux op ziggo.nl:

> Heb ik een firewallprogramma op mijn computer, Ubuntu 10.04 nodig?

Er zijn verschillende firewalls voor Ubuntu, dus waarom zou je ze niet
gebruiken. Zelf gebruik ik firestarter maar er zit er ook eentje
standaard onder Systeem --> Beheer. Of heb ik die er toch zelf opgezet?
Mijn poorten zijn allemaal stealth, maar of dat door Firestarter komt of
door Ubuntu zelf heb ik niet geprobeerd.
Standaard zou ik er ook een virus scanner opzetten. Clamav, daar kun je
ook havp voor krijgen die proxy scant dan ook wat je computer
binnenkomt. Zelf heb ik het nog maar 1 keer meegemaakt dat een download
door havp, in feite clamav, werd afgebroken.
Ik zou zeggen, wat zijn de redenen om ze niet te installeren?

Groet, Dieter.