password

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Wo Jan 20 16:11:31 UTC 2010

Op woensdag 20-01-2010 om 14:19 uur [tijdzone +0100], schreef
niels.egberts op gmail.com:

> Ja dat zou idd nog steeds kunnen, volgens mij is de reden dat je dan
> óók nog een gebruikersnaam moet raden, en alles wat met sudo word
> uitgevoerd word volgens mij gelogt (itt tot als je iets met root
> uitvoert)

? Daar geloof ik even iets niet (dat wat tussen haakjes staat).
Tenzij je de root iets aandoet. Dat kan maar beter niet worden gelogd :)

> zodat je kan herleiden wat er is gebeurd.
>
> Daarnaast als je 3 beheerders hebt en het wachtwoord van iemand word
> gestolen kan je zijn account disablen zonder dat de rest weer een
> ander wachtwoord nodig hebben voor root. Dit heeft natuurlijk niet
> zoveel te maken met het gebruik op een desktop, maar het is natuurlijk
> wel handig dat Ubuntu Server ook zo werkt.
>
> Gelukkig leren we elke dag nog bij :-).

Ja, gelukkig wel  =:->)