password

Vincent mailinglists op vinnl.nl
Di Jan 19 16:57:40 UTC 2010

2010/1/19 niels.egberts op gmail.com <niels.egberts op gmail.com>

> [...]
> niet weet dan moet je of weer even met de winkel bellen voor je
> gebruikersnaam of we moeten een gebruikersnaam voor je aanmaken.
>
> Nu neem ik even aan dat je je gebruikersnaam kent, de stappen die je moet
> doen zijn als volgt, ik doe dit uit mijn hoofd dus misschien zijn een paar
> dingen net even wat anders.
>
> - Je start de computer op
> - Vervolgens kom je in grub. Zwart scherm witte letters. Meestal start hij
> naar 3 of 10 seconden door naar Ubuntu. In grub kies je (voordat ubuntu word
> gestart dus) voor de optie met het woord 'recovery' er in.

Dit (het "in grub komen") is alleen het geval als je, naast Ubuntu, ook nog
een ander besturingssysteem zoals Windows geinstalleerd hebt. Ik begrijp dat
dit niet het geval is - volgens mij kun je dan pas in dat scherm komen door
op Esc te drukken als je "Loading grub..." of iets dergelijks ziet. Hoe het
er precies uit moet zien weet ik eigenlijk niet, misschien dat iemand anders
daarmee kan helpen.

--
Vincent