Quicktime4linux installeren

Floris jkfloris op dds.nl
Zo Jan 10 13:20:01 UTC 2010

Op Sun, 10 Jan 2010 13:47:38 +0100 schreef Gerrit de Jong <gerrit op gyas.nl>:

> Een goed en gelukkig 2010 iedereen!
>
> Vandaag heb ik geprobeerd cinelerra-cv en quicktime te installeren, beide
> van dezelfde repository. Cinelerra ging probleemloos via synaptic, maar
> synaptic had geen quicktime gevonden op de repository van cinelerre-cv,
> terwijl deze daar wel als download opstond. Quicktime heb ik nu alleen
> als
> download op het bureaublad staan, maar dat moet nog geinstalleerd. Helaas
> zit er geen beschrijving bij hoe dat moet. Op een engelstalig forum vond
> ik
> [...]

Geen idee welk bestandje jij op je bureaublad heb staan, maar ik kan
wel een paar tips geven.

als het een .deb bestand is:
(in een terminal)

#cd /home/<gebruiker>/<bureaublad>
(zelf even de goede namen invullen)

#sudo dpkg -i <bestand-op-bureaublad.deb>

In alle andere gevallen kan je het volgende proberen:

#sudo bash <bestand-op-bureaublad>

of

#sudo chmod 777 <bestand-op-bureaublad>
#./<bestand-op-bureaublad>

maar het wordt makkelijker om te helpen als we weten
welk bestand je hebt gedownload.

succes,

floris