software update

A. Van Roy ann.van.roy op gmail.com
Za Jan 9 19:27:35 UTC 2010

2010/1/9 Marc Coevoet <sintsixtus op gmail.com>:
> [...]

Ik heb een vergelijkbaar probleem...

Recent heb ik volgende PPA toegevoegd:
deb http://ppa.launchpad.net/kubuntu-ppa/ppa/ubuntu karmic main
omdat ik Amarok wilde upgraden naar 2.2.1 (zie
<http://www.kubuntu.org/news/amarok-2.2.1>)

Ik krijg nu de melding:
'The update-information is outdated.  This may be caused by network
problems or by a repository that is no longer available.  Please
update manually by clicking ...enz.'

Als ik dat vervolgens doe, komt de melding:
'Not all updates can be installed
Run a partial upgrade, to install as many updates as possible.
This can be caused by... enz.'

Als ik vervolgens kies voor partial upgrade, wordt me gevraagd of ik
de upgrade wil starten.  Voor de zekerheid kijk ik bij 'Details' even
om welke paketten het gaat, maar daar staat ook 'Install
homebank-data' en 'Upgrade homebank' bij.
En daarom ben ik daar dus nog niet verder gegaan: Ik heb immers
inderdaad de homebank-module van ING geïnstalleerd staan, maar deze
'homebank' heet alleen hetzelfde.  Als ik dus hiermee verder ga, wordt
de module die ik nodig heb overschreven door een applicatie waar ik
niks aan heb.
Tot nu toe vinkte ik die upgrades altijd uit in update-manager.
Intussen heb ik begrepen, dat ik in Synaptic de huidige versie kan
'locken', en heb dat dus gedaan, maar de paketten blijven nu in
update-manager verschijnen als bij te werken, en ik kan ze nu niet
uitvinken...

Ann Van Roy

blog: http://annetanne.be