GRUB

Dieter DiiN op tele2.nl
Wo Jan 6 11:03:24 UTC 2010

Op woensdag 06-01-2010 om 11:25 uur [tijdzone +0100], schreef Pieter De
Rockere:

> Vraagje:
> Ik heb via Internet eens rondgekeken wat mogelijk is en wat niet.
> De meeste verwijzen dat je via "sudo apt.....enz.." verscheidene
> instellingen naar je hand kan zetten.
> Hoe kom ik in godsnaam in deze programmeeromgeving terecht?

Dat zou ik in eerste instantie niet gaan gebruiken. Via Systeem >
Voorkeuren en Beheer, als je de Nederlandse versie hebt tenminste, kun
je ook bij alle instellingen terecht.
Als je toch met alle geweld met sudo apt wilt beginnen, kijk onder
Toepassingen > Hulpmiddelen > Terminalvenster en daar kun je met
commando regel Linux beginnen, want alles zit nog onder de motorkap.
Maar dat heb je niet echt nodig, je kunt ook alles met wat onder Systeem
staat en daar zou ik eerst eens alles gaan bekijken.

Groet, Dieter.