shortcuts voor programma's instellen

Jeroen Hendrickx jeroen.hendrickx op telenet.be
Zo Jan 3 11:30:48 UTC 2010

Hoi allen,

Vooreerst een gelukkig nieuwjaar aan iedereen, maak er het beste van.

Ik meen me te herinneren dat ik deze vraag hier al eens ooit gesteld
heb, en ik meen zelfs het antwoord onthouden te hebben, maar het werkt
niet zoals ik dacht.

Ik wil een toetsenbordcombinatie om oowriter te starten opnemen en ik
heb hiervoor het volgende gedaan.

In gconf-editor ben ik naar 'apps' gegaan en dan naar 'metacity'.
Hier heb ik onder 'global_keybindings' <Control><Alt>w ingevuld als
waarde bij run_command_1.
Onder 'keybinding_commands' heb ik /usr/bin/oowriter als waarde ingevuld
bij command_1.

Dit leek te lukken, writer werd mooi geopend met de toetsencombinatie
onmiddellijk na de instellingen te hebben ingevuld. Nu ik echter de pc
terug aanzet blijkt hij het niet meer te kennen. Nochtans staat alles
nog steeds ingevuld in gconf-editor.

Vreemd, of mis ik iets?

Jeroen