Mappen aanmaken

Floris jkfloris op dds.nl
Di Jan 19 18:05:34 GMT 2010

Op Tue, 19 Jan 2010 18:56:10 +0100 schreef Arie de Jonge
<arie.de.jonge op gmail.com>:

> bedoel je in de map documenten?
>
> rechtsklikken in die map en kiezen voor " nieuwe map "

Mocht dit niet werken, dan is er ergens een fout met de rechten
voor die map. Open een terminal en type de volgende commando's:

cd ~

(je komt nu in /home/<gebruikersnaam>)

sudo chown -R <gebruikersnaam> Documents

(Ik ga er even van uit dat je map "Documents" heet.
met dit commando wordt je weer eigenaar van die map en
alle bestanden en mappen die er in zitten)

sudo chmod 755 Documents

(hiermee mag de eigenaar van de map bestanden en mappen maken
in de map Documents)

mkdir <de naam van de map die je wilt maken>

exit

In plaats van de mkdir kan je ook overslaan en met je rechter muisknop
de map aanmaken.

succes,

floris