readonly?

Dieter DiiN op tele2.nl
Wo Jan 13 22:22:51 GMT 2010

Op woensdag 13-01-2010 om 22:23 uur [tijdzone +0100], schreef Steven
Leeman:

> Ik heb een usb stick die ik wil leegmaken (nautilus...selecteer all
> files...delete)
> gaat niet ... hij gaat op readonly zoals je in een dmesg | tail ziet

Als je Nautilus start als super user of root zal het denk ik wel gaan.
Maar om die stick leeg te halen kun je misschien beter gparted
gebruiken. Ontkoppelen en dan lukt ook het opnieuw formatteren.

Groet, Dieter.

P.S. Een windows systeem heeft nauwelijks beveiligingen, daarom kun jij,
en alleman, ermee doen wat je wilt.