ssh-vraag

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Zo Feb 28 13:46:35 GMT 2010

Hoi Arie,

On Sat, Feb 27, 2010 at 10:42:59PM +0100, arie wrote:
> Hoi
>
> Port Forwarding <http://192.168.2.1/advanced_nat_forwarding.stm> naar de
404 Page not found!

> met de de publicpoort 22 naar locall het juiste ipadress en port nr

Bij onze Belkin zit het duidelijk onder DMZ en NAT:

heb zopas mijn persoonlijke PC ge-exposed, en dan voor het gemak tijdelijk
bij de Virtual server poort 22 zowel aan buitenaknt als intern open gezet,

en ja hoor, dat heeft gewerkt. Ik kon me van buitenaf via m'n dyndns naam
inloggen.

...Nu intussen niet meer want ik wil het weer wat veiliger / moeilijker maken,
en een andere poort aan buitenkant kiezen; vertaling in het NL van die
Belkin terkt op niets:
wat is binnenkomende poort en peresoonlijke poort?
ben het aan het uittesten.

Y P